Followers

Sunday 20 January 2013

"ITU"




Tidak bicara dan membicarakan ‘itu’,
Bukan kerana rahsia,bukan jua kerana sengketa,
Hari ini kau masih tersenyum,aku juga.
Dan harapnya esok kita masih begini.
Masih seorang teman.
Masih seorang sahabat.
Masih boleh …
kongsi rasa.
Kongsi duka.
Kongsi kecewa
Juga kongsi suka dan tawa.
Dan moga ALLAH sentiasa jaga kita.
Jaga kamu sahabatku!
Sayang kamu kerana ALLAH.
Hanya kerana DIA.
Moga didepan hari nanti
Tiada sengketa antara kita.
Kerana kita masih sahabat!
Bersahabat kerana DIA.
Moga engkau mengerti wahai sahabat.
Pergiku bukan suka-suka.
Bukan juga sia-sia.
Pergi dalam duka.
Walau tidak aku zahirkan
Sungguh pedih kepergian ku ini.
Tapi tak perlu aku zahirkan.
Kerna ini takdirNya.
 Ini takdir kita!!
Moga engkau dan aku.
Kita sama-sama.
Sama-sama redha!
Ingatlah wahai sahabatku..
Sahabat sejati itu
umpama…
Untaian tasbih,ada awal
Tiada penghujungnya.
Kuharap kita jua begitu,
Persis untaian tasbih.
Perpisahan kita
Bukanlah jauh beribu batu
Bukan juga beribu tahun lama
Hanya perpisahan dunia
Anggaplah engkau diatas
Aku dibawah
Kita selalu bersua
Juga akan selalu ketawa
Ketawa bersama!
Harapnya engkau masih sudi
Walaupun singgahsana kita sudah terpisah
Terpisah dek jarak
Tapi hati kita masih satu.
Aku harap ‘itu’ bukan pemisah antara kita
Tapi penghubung kita!
Akan lebih mendekatkan kita.
Kerana engkau sahabat ku.
Sahabat kerana ALLAH.



No comments:

Post a Comment